Skip to main content

De voldelige mødre - og feministerne der bortforklarer

November 29, 2007 by JFA

Vi har faktisk vidst det længe.

DE undersøgelser, der har undersøgt familievold på en seriøs måde, hvor man ikke kun ser på mandens vold, men også kvindens vold, og også vold mod børn, har længe vist, at kvinder tæver børnene mere end mændene.

Nu er det jo sjovt nok sådan at venstrefløjen og feminister altid snakker om social determination - social arv - vold avler vold - ad nauseum.

Feminister har travlt med, hvordan det sociale påvirker os i meget høj grad.

Så følg nu jeres egne teorier lidt feminister. Skal man følge jeres teorier alvorligt, kan det altså ikke være en mystisk kraft kaldet Patriarkatet, der skaber vold i samfundet, men derimod mødre der lærer deres børn at konfliktløsning sker gennem magtanvendelse.

Der er i dag artikler om det i avisen.dk og en spin-off i 180grader.dk

Naturligvis bliver problematikken behandlet anderledes nu det er kvinder der slår. Når mænd slår handler det om at de vil styre og kontrollere og man beder dem tage ansvar for deres handlinger - det sidste med rette.

Kvinder - kan man bede dem tage ansvar for egne handlinger? Nej da.

Således undsiger psykologer kvinders vold, bortforklarer den, undskylder den. Den sker blot i afmagt.

Hvad med om i feminister begyndte at være lidt konsistente i jeres forklaringer. I opererer med en dobbelt standard - to menneskesyn, der sikrer at kvinden altid er god og ren uanset hendes adfærd og manden altid er ond - uanset hans adfærd. I er NETOP så sexistiske som i anklager eresten af samfundet for at være.

Er det ikke ironisk?

Projektioner, kære feminister, det er det eneste i formår.
---
http://avisen.dk/mor-slaar-oftere-boernene-far-281107.aspx

http://www.180grader.dk/nyheder/Mor_er_den_v_rste_i_verden.php

Comments

Jeg foreslår børnene

November 29, 2007 by Masterpiece, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1860

Jeg foreslår børnene anvender de samme værktøjer mod deres voldelige mødre, som kvinder har til rådighed overfor voldelige mænd. Siden mødrene er den "stærke" part i forhold til børnene, er det jo kun sund fornuft, at de også bliver behandlet som vi behandler voldelige mænd.

1. Anmeld hende til politiet. Vold er vold og avler kun mere vold, hvad enten det kommer fra far eller mor, men nu er det altså som oftest moderen som ikke kan styre sig (ikke specielt overraskende heller). Hvis børnene ikke tør anmelde deres mor for vold, hvad der må forventes, er det måske fordi de ligger under for en implicit trussel om mere vold eller andre sanktioner, og derfor må der iværksættes en kampagne for at bryde tavsheden og gøre samfundet opmærksomme på de voldelige mødre.

2. Loven om at man kan fjerne en voldelig mand fra sit hjem kan fint anvendes her. I gentagende tilfælde skal moderen kunne fjernes fra hjemmet i en periode, og omsorgen for børnene erstattes af en plejemor eller lignende, som indsættes som midlertidig myndighed over børnene. Argumentet er såmænd det samme, som vi kender fra andre tvangsfjernelser i voldssager; at børnene ikke skal forlade deres hjem, fordi moderen ikke kan styre sig. Så mor må ud.

Det var da lige 2 hurtige og effektive løsninger jeg kunne komme på.

Helt enig. Der må være

November 30, 2007 by JFA, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1863

Helt enig. Der må være lighed for loven. Hvis mænd skal kunne holdes ansvarlige skal kvinder også.

Jeps, men ikke engang det

November 30, 2007 by Masterpiece, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1864

Jeps, men ikke engang det ville hjælpe. Fordi som vi kan konstatere i de sager, hvor børn udsættes for incest af deres mødre, dækker kvinderne nok også over hinanden i sager som disse.

...Det foregår i praksis på den måde, at barnet eller den unge, er kommet op til sin socialrådgiver eller psykolog, eller hvem de nu har snakket med og sagt "nu skal du høre her, min mor eller tante eller mormor eller søster eller hvem det nu kan være har gjort det og det". Nogle af disse behandlere har jo så været så hurtige at kunne høre, at der var tale om et overgreb, og sagt "nåh, der er nok nogen der har begået overgreb på dig"?

Og når børnene så har sagt ja til det, har det næste spørgsmål lige så hurtigt været:

"Nå er det så din far, eller bror, eller onkel etc. etc"??

Man har altså ikke ville høre, at det var en kvinde som der var tale om, og nogle af disse børn, som nu er blevet unge voksne, fortæller, at de blev nød til at lave kønnet om fra at være en kvinde til en mand, hvis de skulle have den hjælp de bad om...

http://hansside.dk/da/blog/masterpiece/kvindelige-kraenkere.html

Så mon ikke de voldelige mødre kan regne med, at kvinderne på landets socialforvaltninger vil dække over dem, bevidst eller ubevidst, ligesom de dækker over kvindelige sexforbrydere gør i Sverige? Eller i det mindste undskylde for dem. Hovsa...det er jo allerede gjort.

Desværre har du nok ret

November 30, 2007 by JFA, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1869

Desværre har du nok ret langt hen ad vejen!

Slettet - dobbeltpost.

November 30, 2007 by Masterpiece, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1865

Slettet - dobbeltpost.

Jeps, men ikke engang det

November 30, 2007 by Masterpiece, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1866

Jeps, men ikke engang det ville hjælpe. Fordi, som vi kan konstatere i de sager hvor børn udsættes for incest af deres mødre, dækker kvinderne nok også over hinanden i sager som disse.

...Det foregår i praksis på den måde, at barnet eller den unge, er kommet op til sin socialrådgiver eller psykolog, eller hvem de nu har snakket med og sagt "nu skal du høre her, min mor eller tante eller mormor eller søster eller hvem det nu kan være har gjort det og det". Nogle af disse behandlere har jo så været så hurtige at kunne høre, at der var tale om et overgreb, og sagt "nåh, der er nok nogen der har begået overgreb på dig"?

Og når børnene så har sagt ja til det, har det næste spørgsmål lige så hurtigt været:

"Nå er det så din far, eller bror, eller onkel etc. etc"??

Man har altså ikke ville høre, at det var en kvinde som der var tale om, og nogle af disse børn, som nu er blevet unge voksne, fortæller, at de blev nød til at lave kønnet om fra at være en kvinde til en mand, hvis de skulle have den hjælp de bad om...

http://hansside.dk/da/blog/masterpiece/kvindelige-kraenkere.html

Så mon ikke de voldelige mødre kan regne med, at kvinderne på landets socialforvaltninger vil dække over dem, bevidst eller ubevidst, ligesom de gør i Sverige? Eller i det mindste undskylde for dem. Hovsa...det er jo allerede gjort.

Ups - medfører "gennemse

November 30, 2007 by Masterpiece, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1867

Ups - medfører "gennemse kommentar" at man rent faktisk poster et indlæg???

Så er det i hvert fald en

November 30, 2007 by JFA, 5 years 29 weeks ago
Comment: 1868

Så er det i hvert fald en fejl!

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes