Flest konflikter med kvinder i overtal
October 25, 2007 by kimpo
Midt i valgkampen slap denne her igennem fra fpn.dk (http://fpn.dk/liv/article1142685.ece ):
Bagtaleri og konflikter på arbejdspladsen opstår lettere, når kvinder er i overtal, viser norsk undersøgelse. Forsker giver højt arbejdspres skylden.
Den nye undersøgelse, som bygger på besvarelser fra et stort antal mænd og kvinder, er foretaget af Nordisk Institut for kvinde- og kønsforskning og Arbejdsforskningsinstituttet i Norge.
"De fleste mænd og kvinder svarer, at der er konflikter og bagtale på arbejdspladser med flest kvinder. Hvad det skyldes, kan vi ikke sige noget definitivt om ud fra denne undersøgelse. Det kan have noget at gøre med både lønniveau og andre forhold, som kendetegner kvindelige arbejdspladser. Kvinder har ofte tunge job inden for sundhedssektoren, som slider på folk, og det kan let øge konfliktniveauet," siger forsker Helge Svare fra Arbejdsforskningsinstituttet.
Eller blot med kvinders intrigante natur? Er det ligefrem forbudt at overveje det?
Comments
Kendt fænomen
October 25, 2007 by Rolf Rasmussen, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1779
Kendt fænomen
Det er blevet rapporteret, at der i det tidligere Ligestillingsråd eksisterede lignende forhold. Det har uden tvivl noget at gøre med, at kvinder er bedre til slyngveninder end til bander.
Jeg har aftalt med en
October 25, 2007 by Ragnar, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1780
Jeg har aftalt med en Russisk Mafia boss, at når vi har fået magten i Danmark, så bytter vi kvinder med dem.
De kan få nogle af vores 18-33 årige kvinder og vi får nogle af deres 15-25 årige fikse, slanke og lyshårede kvinder i forholdet 2 til 1.
Altså 2 danske kvinder for hver Russisk.
Vi får en lidt bedre aldersgruppe som er opdragede til at være mere medgørlige. Russerne som mangler kvinder får så en lidt dårligere kvalitet både alders- og opdragelsesmæssigt, men som stadig kan bruges til børnefødsler. De er tilgengæld ret ligeglade da der ikke er nogen af dem der gider høre på kvinderne og de russiske mænd er mere vant til at sætte kvinder til noget fornuftigt arbejde. I Rusland kan kvinder udmærket være læger, bare de passer deres ting når de kommer hjem.
For os løser det befolkningsproblemet da vi udmærket kan avle tilstrækkeligt mange børn på et mindre antal kvinder. Samtidigt vil vi også have en langt bedre succes-rate med kommende generationer. Da børnene vil have gladere og mere veltilpassede mødre, hvilket påvirker deres psykiske udvikling i positiv retning.
Vi skal sgu' lære at tænke som mænd.
Det er vores land og nu har kvinder fået tilstrækkeligt lang snor til at bevise at alle har det bedst når kvinderne er under kontrol.
Lyder som en nogenlunde fair
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1781
Lyder som en nogenlunde fair deal ;)
Jeg regner med at Jørgen
October 25, 2007 by Ragnar, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1783
Jeg regner med at Jørgen Poulsen og Villy Søvndal vil påtage sig at lede transporten af kvinderne til Rusland. De er begge to bejstrede for landet, dets historie og politske orden. Samtidig tør de alligevel ikke blive her i landet hvis Danskerne begynder at opføre sig som mænd.
De russiske kvinder er allerede begyndt at komme, selv om aftalen var at vi først skal begynde at tælle og modregne når vi sidder på kontrollen i landet. Nå ja, hvem har sagt at det ville blive nemt at samarbejde med russerne. Hvis de prøver på at snyde os så sender vi bare nogle flere af den lidt ældre aldersgruppe som Helle Thorning. Den går nok ikke med Marianne Jelved og Ritt Bjerregård - der skal i hvert fald meget Vodka til før de går igennem kontrollen.
Haha. Genialt. Ragnar - du
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1785
Haha. Genialt. Ragnar - du burde virkelig skrive en føljeton - en slags science fiction historie - over det her tema!
Det er jo go' humor!
Kvinder og deres konflikter
October 25, 2007 by Ragnar, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1786
Kvinder og deres konflikter skaber sådan en 'gab-reaktion' hos mig. Jeg er nødt til at lave noget andet, noget sjovere. I skolen tegnede jeg 'krig' med tændstikmænd når jeg var ved at falde i søvn i timen.
Selvfølgelig er det et godt emne for hansside.dk som kimpo har taget op. Det er bare min reaktion der er sådan.
I virkelighed gider jeg efterhånden kun snakke om hvordan vi rent praktisk sender kvinderne hjem til kødgryderne. Alt det dér med om vi skal gøre det eller ej, er et overstået kapitel for mig. Den diskussion er slut for mit vedkommende.
Jeg er en mand og jeg er fandme forskellig fra en kvinde.
Jeg har intet moralsk imod at 'fange' en kvinde og holde hende indespærret så hun kan arbejde for mig og føde mine børn.
Dem der har moralske kvaler med dette er allesammen nogen der er på vej til at uddø.
Hvorvidt det giver os en bedre konkurrenceevne i forhold til andre folk (fx. Russerne) at behandle kvinder godt er en anden sag som vi kan klare senere. Vi nordiske mænd har faktisk længe nydt godt af at give kvinder gode forhold.
Det var bare en stor fejl at give dem fuld ligestilling. Det demonstrer kvinder tydeligt gennem deres indbyrdes konflikter. De mangler en mand til at sætte dem på plads. Der er ikke bare brug for flere mænd på kvindearbejdspladser. Der er brug for nogle få håndfaste mænd som kan vise kvinderne til rette. Alt andet er noget ævl. Ham dér Helge Svare fra Arbejdsforskningsinstituttet er simpelthen en socialkonstruktivistisk medløber der ikke kan give udtryk for mænds og kvinders forskellige forplantningsstrategier og deraf følgende personligheds forskelle.
Det ER simpelthen bydende nødvendigt at fjerne kvinder fra indflydelse og magt!
Iøvrigt mangler jeg en HTML-generator for at kunne skrive indlæg hér!
Hvis du skriver føljetonen
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1787
Hvis du skriver føljetonen skal jeg nok installere WYSIWYG editor!
Med HTML-generator mener du
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1788
Med HTML-generator mener du en WYSIWYG editor?
Jeg har lige Googlet
October 25, 2007 by Ragnar, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1790
Jeg har lige Googlet fænomenet, så, JA jeg tror det er sådan en jeg mener. Hvorfor har vi ikke sådan éen allerede?
Eksisterede der forresten ikke sådan en 'hjælpeting' i en tidligere version af Hansside.dk!!!
Iøvrigt så tror jeg ikke at jeg kan skrive en føljeton, så jeg lover ikke noget.
Til gengæld så skriver jeg af og til noget vrøvl. LOL!
Du har ret i at snakken kan
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1789
Du har ret i at snakken kan blive langsommelig. Dog ved jeg ingen anden vej uden om at nedbryde velfærdsstaten til at genoprette den naturlige orden. Det er jo et større projekt.
Helt rigtigt. Vi skal have
October 25, 2007 by Ragnar, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1791
Helt rigtigt.
Vi skal have mænd til at tænke på Danmark som deres land og samtidig holde op med alt det ligestillingsvrøvl.
Det er Danske mænds ejendomsret til landet der betyder noget. Ikke alt det andet pjat.
Det er iøvrigt helt naturligt at mænd udveksler kvinder af praktiske grunde og for at lægge en dæmper på gemytterne.
Kongehuset har praktiseret det helt op i nyere tid. Det kiksede bare med Margrethe.
Se nu hvad det fører til!
Nu har vi sønner af en franskmand, hvoraf den ene gifter sig med en kineser som stikker af og gifter sig med en af sine tjenestefolk, eller hvad han nu var.
Det er da noget rod . . . set fra danske mænds synspunkt.
Jeg er helt enig.
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1793
Jeg er helt enig.
Ja, jeg så den
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1782
Ja, jeg så den godt.
Problemet er at den vil blive brugt som argument for 50 / 50 mænd kvinder alle vegne.
Den fordeling fungerer måske fint nogen steder, men er absolut ikke nogen generaliserbar model. Tænk blot på brandvæsenet.
PMS ?
October 25, 2007 by Rolf Rasmussen, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1784
PMS ?
Til trods for, at der er foretaget undersøgelser, som viser at kvinder, der arbejder sammen i en periode begynder at menstruere i takt, er det ganske afgjort forbudt at insinuere, at konflikterne skulle have noget med PMS at gøre.
Tak for sjove input, jeg er
October 25, 2007 by kimpo, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1792
Tak for sjove input, jeg er ofte væk fra tasterne for tiden. Hænger valgplakater op for SF og de radikale.
Jeg troede det var dig der
October 25, 2007 by JFA, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1794
Jeg troede det var dig der havde været ude at hænge Ø-plakater op en dag for tidligt!
:-) Næee, foretrækker den
October 25, 2007 by kimpo, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1795
:-) Næee, foretrækker den rene femivare
UHA! Jeg har ikke nerver til
October 26, 2007 by Ragnar, 5 years 5 weeks ago
Comment: 1796
UHA! Jeg har ikke nerver til at blive udsat for spøg af dén karakter. ;)
Hvad med at lave et parti der hedder Mandschauvinisterne og ligefrem hænge plakater op for det!
Vi kan måske bruge situationen til lidt god PR for 'sagen'!
MANDSCHAUVINISTERNE.
Mandschauvinisterne er et parti for gode Danske mænd.
Mandschauvinisterne er hverken til højre eller venstre politisk set.
Vi er simpelthen OVER alle de andre.
Mandschauvinisterne er for Danske mænd af ren karakter og med ren straffeattest. Der ses bort fra hustruvold, skattesnyd,smugleri, spritkørsel og lignende.
Mandschauvinisterne har den generelle holding at ligestilling mellem kønnene er en katastrofe for samfundet.
Alle Mandschauvister regnes for frie mænd med ret til at bære våben.
For kvinder, tøsedrenge, dummernikker og fremmede er vi simpelthen GUDER som de skal rette sig efter.
Vi tager imod gaver i stor stil.
Til gengæld sørger vi for at ingen brækker armen, får sparket knæskallen af led eller knust ruder.
De behøver ikke engang at stemme på os. De skal bare holde kæft og gøre hvad der bliver sagt.
Kvinder skal have pligt til at gøre noget ved deres udseende så de ikke er alt for forskellige at se på. Tøjet skal ikke være for dyrt og det skal dække hele kroppen, med mindre de får besked på noget andet. Sko er normalt ikke nødvendige.
Børnene skal naturligtvis være i kvinders varetægt. Når drengene er gamle nok til at få éen på skallen skal deres opdragelse overgå til mænd. Det er en gammel dansk tradition som hermed videreføres.
Dummernikker og Tøsedrenge skal bare arbejde. Opgaverne bliver uddelt efter deres evner. Vi sørger for passende kost og logi i nærheden af arbejdspladsen.
I særlige tilfælde kan dummernikkerne udføre arbejde sammen med kvinder. På dette område vil der herske fuld ligestilling.
Vi har intet imod fremmede men stiller selvfølgelig nogle krav til dem.
Mændende skal arbejde for os.
Kvinderne skal integreres efter evner.
Fremmede kan posthumt tildeles statsborgerskab efter særlig fortjeneste.
Børn efter fremmede kvinder som har en dansk far er naturligtvis danskere.
Fremmede mænd skal KUN arbejde, ikke lave børn.
Fremmede rejser selvfølgelig ikke rundt, hellerikke i fritiden. Fritiden bruges til frivilligt arbejde på stedet.
Der må synges i arbejdstiden men ikke danses, det forstyrrer for meget.
Forholdet til EU og FN reguleres af pigtråd og grænsevagter.
Alle former for uddannelse overgår til direkte mesterlære uanset fag.
Universiteterne reduceres til et beliggende på Bornholm, så fiser studenterne ikke rundt inde i København. Iøvrigt skal deres antal begrænses til højst 10% af en ungdomsårgang. Alle andre skal lave noget fornuftigt.
Der vil gælde særlige regler for ingeniør og lægeuddannelser.
Jurister skal have pligt til at lære selvforsvar. Det vil være tilladt enhver anklaget at udfordre advokater og dommere til duel som afholdes på stedet. Sagen afgøres, i så fald, af vinderen af duellen.
Det er tilladt at snyde dummernikker, det ligger i sagens natur.
Handel med kvinder skal være tilladt og anset for en naturlig del af samfundet. I denne forbindelse afskaffes købe- og garantiloven. På grund af handelens særlige karakter vil det aldrig komme til at fungere alligevel.
Handelen vil foregå efter wysiwyg-princippet alle parter bliver snydt ligeligt.
Hermed er det juridiske på plads.
For at skille os ud fra de andre valgplakater bruger vi et tal til listen istedet for et bogstav.
Her foreslår jeg at det skal være et 1-tal.
Det's phalliske karakter er meget symbolsk for partiet.
P.S. Indtil videre er vi interesserede i mindre ændringsforslag til partiprogrammet fremsat af frie mænd.
Kvinder, tøsedrenge og dummernikker har ikke noget at skulle have sagt.
Egentlig havde jeg lyst til
November 1, 2007 by Masterpiece, 5 years 4 weeks ago
Comment: 1813
Egentlig havde jeg lyst til at moderere Ragnars plan lidt hist og her...bare lige for at gøre den mere spiselig for lidt flere.
Men det er jo ren snak. Det skal sgu ikke modereres nogen steder. Og selvom planen synes lidt ekstrem hist og her, så føles det sgu også både godt og rigtigt i maven når jeg læser det.
Tak Masterpiece. Måske
November 9, 2007 by Ragnar, 5 years 3 weeks ago
Comment: 1837
Tak Masterpiece.
Måske kunne man udvide programmet:
Der udstedes øjeblikkeligt forbud mod at kvinder går i vandet med deres cykler. Det giver dem åbentbart mærkelige idéer, hvis der kommer fisk forbi, og det ødelægger også cyklerne.