For et år siden uddeltes Årets Narine af webloggen 37grader. Det var kun rimeligt om Hans Side eller Moderate Mandschauvinister lavede et lignende stunt i år.
Lad os kalde den Årets Slamfisse. Og lad os lave en lignende afstemning for underdanige feminiserede mænd og kalde den Årets Vatpik.
Skriv nogle kandidater på i kommentarerne herunder i løbet af december, og så sætter vi afstemningen i gang mellem jul og nytår!
Comments
Jeg vil godt selv starte med
December 9, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 46
Jeg vil godt selv starte med at nominere bloggeren Balder Mørk Andersen som Årets Vatpik. "Manden" har tilsyneladende ikke fattet at kvinder ganske hyppigt sælger deres krop, hvad enten det sker i ægteskabet eller udenfor. Kvinden er ifølge ham per definition offeret, den forurettede part - og de ulykkelige skæbner der findes blandt luderne, sættes som normen.
Vi andre ved godt at masser af unge studiner tjener til et bekvemt studieliv ved aktivitet på lagnerne, mens de efter endt uddannelse finder en højtprofileret pengemaskine at malke. Kvinders sexappeal giver dem en stor del af deres magt og er selvfølgelig ikke et minus.
Balders indlæg i Jyllandsposten findes HER. Og her er hans blog.
Glimrende ide, Sexkriger!
December 9, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 47
Glimrende ide, Sexkriger! Dog synes jeg, vi skal finde på et bedre ord end slamfisse.
Vatpik er derimod et glimrende og meget rammende deskriptiv.
Hvad med "stramfisse"?
December 9, 2006 by .sfw (not verified), 5 years 23 weeks ago
Comment: 48
Hvad med "stramfisse"?
Jeg har en kandidat:
December 9, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 49
Jeg har en kandidat: mandeforskeren på RUC. Hvad er det nu han hedder...jeg kan ikke huske det. Men han er en hardcore-feminist i forklædning som mandeforsker. Han er årtiets vatpik efter min mening.
Vatpik: Foreslår
December 10, 2006 by Hodja (not verified), 5 years 23 weeks ago
Comment: 54
Vatpik: Foreslår mavepusteren http://mavepusteren.blogspot.com/ for hans undskyld for muhammedtegningerne og gennemført utroværdige politiske korrekthed.
Slamfissen: Hanne Bech Hansen for ikke at have bombet Ungdomshuset tilbage til stenalderen :-)
Vatpik: Foreslår
December 10, 2006 by Hodja (not verified), 5 years 23 weeks ago
Comment: 55
Vatpik: Foreslår mavepusteren http://mavepusteren.blogspot.com/ for hans undskyld for muhammedtegningerne og gennemført utroværdige politiske korrekthed.
Slamfissen: Hanne Bech Hansen for ikke at have bombet Ungdomshuset tilbage til stenalderen :-)
Uanset hvilken titel
December 10, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 58
Uanset hvilken titel hunkønnet får, er idéen at det er årets værste feminist der skal kåres. Hun kan være direkte feminist på særkrav og eksplicit favorisering af hunkønnet på bekostning af hankønnet, eller en "pædagog-mor" der feminiserer os alle mere indirekte.
Jeg har foreslået Årets Slamfisse, fordi jeg tror på konfrontationen. Det må ikke være for sødt, idéen om at indynde sig hos kvinder og bløde mænd udvander vores projekt før det er kommet igang.
Hvis nogen har andre forslag, synes jeg de skal lede efter noget der er klart stødende. Hån er en vigtig del af den demokratiske samtale, og ganske sund når den er umisforståelig og målrettet. En god maskulin tradition.
Jeg har selv et tillægsforslag: Årets Feminazist.
Hodja: "Vatpik: Foreslår
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 59
Hodja: "Vatpik: Foreslår mavepusteren http://mavepusteren.blogspot.com/ for hans undskyld for muhammedtegningerne og gennemført utroværdige politiske korrekthed.
Slamfissen: Hanne Bech Hansen for ikke at have bombet Ungdomshuset tilbage til stenalderen :-)"
Begge to er kandidater udelukkende på grundlag, som falder helt uden for kønspolitikken. Det går ikke.
Det er nemlig hævet over enhver tvivl, at nogen vil forsøge at hijacke en decideret mandebevægelse til sine egne politiske mærkesager, som i øvrigt falder helt uden for emnet "kønspolitik", hvis den bliver stærk nok. Hvis vi skal til at diskutere indvandrere eller autonome i forbindelse med kønspolitik, så kan der aldrig nogen sinde opstå enighed om noget som helst og så falder projektet til jorden inden det får begyndt.
Jeg har set den slags mange gange før. I forbindelse med en lidt anden "bevægelse" jeg selv deltager i står det klart, at mange new agere, flippere, dyreaktivister - ja selv veganere - alle sammen prøver at bruge emnet som en trojaner for deres egne ideer, som i øvrigt intet har med sagen at gøre, udelukkende fordi den er populær. Inden vi ved af det forslår en eller anden derfor at vi æder gulerødder for fred eller new-age-knepper for global kærlighed.
Det samme skete med kvindebevægelsen. Den blev hijacket til at udvide statsmagten og centraliseringen af beslutninger med. Og man skal aldrig undervurdere en kujon, som gemmer sin berigelsespolitik bag kvinder og børn. Og det er dybest set hvad feminisme handler om efter min mening.
Som mænd kan vi aldrig blive 100 % enige om alt. Men vi kan begrænse os til det vi ER enige om.
Meget enig. Selvom kampen
December 10, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 65
Meget enig. Selvom kampen mod feminismen bestemt lugter lidt af kampen mod stor stat og socialisme, kan man sagtens forestille sig forskellige størrelser stat med samme respekt for de 2 køn og deres forskellligheder.
Dog vil jeg personlig give Hodja ret i at Hanne Bech Hansens eftergivenhed overfor de autonome (med de fine og indflydelsesrige forældre?) er en slags feminisering af magten til pædagogisk inkonsekvent hensynsbetændelse. "Blød feminisme".
Muhammedtegningerne bliver der næppe heller fuld enighed om, omend det for mig er svært at se at man kan kalde sig en mand og undlade at støtte JP-positionen. Men det kan være min begrænsning.
Nominering: Lene Andersen,
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 82
Nominering: Lene Andersen, for dæmonisering af mandlig seksualitet med afsæt i en latterlig selektiv historielæsning. Se her for flere detaljer.
Nominering: Politiken, for
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 83
Nominering: Politiken, for ensidig og negativ rapportering om mænd. For at trykke flere dæmoniserende kronikker om mænd, og ikke en eneste fra den anden side.
Nominering: UNICEF -
December 11, 2006 by JFA, 5 years 22 weeks ago
Comment: 92
Nominering: UNICEF - feministisk organisation forklædt som børneinteresseorganisation.
UNICEF ignorerer drenges problemer, mens den bruger de penge der skulle hjælpe børn til at føre en politisk idealistisk kamp for substantiel ligestilling poå bekostning af formel ligestilling
Ikke et dårligt forslag!
December 9, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 50
Ikke et dårligt forslag!
Mener du Kenneth Reinicke?
December 9, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 51
Mener du Kenneth Reinicke?
Den stemmer jeg for. Jo mere
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 60
Den stemmer jeg for. Jo mere vi kan få kædet "feminisme" ind i en association med "nazisme", jo bedre.
Årets Feminazist er
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 63
Årets Feminazist er glimrende!
Skal vi også have en kategori for medier og institutioner?
Jeg er faktisk enig på én
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 67
Jeg er faktisk enig på én led, men på en anden har de autonome også demonstreret en væsentlig ting, som er værd at bide mærke i:
Vold virker. Altså...det er hævet over enhver tvivl, at vold virker, hvis man er voldelig nok og kan true statsmagten med den. Den eneste grund til, at det er blevet så moderne, at pisse på hankønnet er, at alle ved, de intet gør ved det. Og det er efter min bedste overbevisning på tide, at vi begynder at skrue bissen mere på i langt højere grad. Hvor meget "bisse" der skal skrues på må være op til den enkelte. Men jo mere af den jo mere bliver man hørt. Det kan vi se.
Hvad angår JP: Selvfølgelig støtter jeg ytringsfriheden, også i principiellle sager som JP's. Dog har jeg ingen problemer med det heller, hvis der bliver taget til genmæle med holocaust-tegninger, tegninger af jøder karrikerede som rotter eller brænder det danske flag. Ytringsfriheden virker begge veje men kun de sidste tre ting er noget der potentielt udløser hjertestop hos danskerne.
Det må ikke være for
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 77
Jeg er enig, men samtidig skal vi heller ikke skæmme 'moderate' væk ;)
En stor stat er på næsten
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 78
En stor stat er på næsten alle måder problematisk. Jeg håber et få tid til at skrive et ordentligt indlæg om det en dag.
Harmoni har været inde på nogle af problemerne her. Men der er mange flere.
Jep, præcist.
December 9, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 52
Jep, præcist.
burde det ik nærmere være
December 10, 2006 by Anonymous (not verified), 5 years 23 weeks ago
Comment: 53
burde det ik nærmere være "narrefisse" eftersom narrefissen og vatpikken er hinandens følgesvende?
Glimrende idé. BT og DR er
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 64
Glimrende idé. BT og DR er de to mest østrogenforuerende medier, som ikke markerer sig selv som deciderede kællingeinstitutioner, i Danmarkshistorien efter min mening. Og hvad værre er, at vi alle skal betale licens til sidstnævnte, så Danmarks tykke og forædte velfærdskællinger, kan sidde hjemme i sofaen og læse og se historier om hvor meget de lider i velfærdsstaten og skylle det hele ned med ligeggyldige soaps, sitcoms og selskabsquizz'er.
Forbandede ynkelige medier begge to. Længe leve Internettet.
kun de sidste tre ting er
December 10, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 69
kun de sidste tre ting er noget der potentielt udløser hjertestop hos danskerne.
Der udelukkede du lige flertallet af kvinderne samt de lyserøde bedsteborgere fra danskernes fællesskab. De fik da netop kvababbelser over at nogen vovede at konfrontere de "pirrelige muslimske ofre".
Men jo, vold virker ofte - det ser man da. Men skal man egentlig ikke være en gruppe - og helst en der har feminismens sympati ?
Jeg fandt på et tidspunkt
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 80
Jeg fandt på et tidspunkt dette citat på en hjemmeside jeg ikke husker:
"If, as Lenin said, you discredit and daemonize the NATURAL leaders of society, in this case men as a WHOLE, then people will turn to the one discrediting them.
Women have been deliberately divided from their natural leaders, Husbands and fathers, and have looked for/to something to fill the vacuum. The quote in my sig is true. Women do not realise whom they have chosen as surrogate husband. Many do not realize THAT they have chosen a surrogate husband, but they have."
Derfor er kvinderne grundlaget for vore dages socialisme/kommunisme. De er som skabt til formålet, fordi de er dybt og inderligt afhængige af den store stat. Ja, og så lige slaverne som skal trælle for den selvfølgelig. Men det fatter de jo ikke engang selv.
Feminazist er i
December 18, 2006 by Den gamle (not verified), 5 years 21 weeks ago
Comment: 493
Feminazist er i virkeligheden en omksrivning af det mere sprogligt korrekte Femifascist. Jeg foretrækker klart det sidste udtryk .... det har iøvrigt været anvendt en del i 1990' erne.
Det modsatte af en
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 62
Det modsatte af en narrefisse er vist et "skuffejern ?"
Jeps. BT er interessant. I
December 10, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 68
Jeps. BT er interessant. I mine yngre dage havde de en BT-pige, ala EkstraBladets side 9, eller som de engelske side 3 piger. Det var typisk britiske modeller, hvem husker fx. ikke Samantha Fox med de ekstreme forlygter?
Nu er det ren femigylp og Erik Meier Carlsen er fyret. Han var medieverdenens fremmeste forsvarer for (eksistensen af) det værdipolitisk mest maskuline parti i folketinget. Klart at han måtte væk. Dette er et argument for at vælge BT.
Det tror jeg faktisk ikke.
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 71
Det tror jeg faktisk ikke. Hvis 100 mænd gik på gaden og begyndte at smadre McDonalds hvis en af dem blev nægtet samkvem med sit barn, eller blev anmeldt for en falsk voldtægt uden der faldt dom over anmelderen eller noget i den stil, så er jeg ret sikker på, at man kun skulle gøre det 2-3 gange før piben inde på Christiansborg ville få en helt anden lyd.
Helt rigtigt. Det er meget
December 10, 2006 by Harmoni, 5 years 23 weeks ago
Comment: 81
Helt rigtigt. Det er meget slavemoral i feminismen. Jeg tror det var JFA (Admin / Hans Side?), der sagde at feminismen var vor tids slavemoral, men en mindre inklusiv af slagsen end Kristendommen var.
Femifascist giver ikke nogen
December 19, 2006 by JFA, 5 years 21 weeks ago
Comment: 497
Femifascist giver ikke nogen resultater på google for danske sider.
Er Erik Meier Carlsen
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 70
Er Erik Meier Carlsen decideret fyret? Gik han ikke selv?
Prøv og gå ind på BT's netavis og dyrk deres sektion "Kun for kvinder". Har du nogensinde oplevet noget andet medie i landet, som er så femi-fed som den sektion? Det er simpelthen ren psykose at sidde og se på hvor meget kvinder roser sig selv i avisspalterne.
Altså én ting er, at blive anerkendt af andre. men at sidde og rose sit køn for at kunne slå en skid, hvad det jo dybest set handler om, er simpelthen for tyk selvfedhed.
Jeg har faktisk også et problem med Ekstra Bladets "sexbrevkasse", kørt af en gammel kælling som Joan Ørting. Jeg genkender absolut ingen af hendes små åndsvage fortolkninger på mænd. Ikke én eneste. Hun er godt eksempel på gamle kællinger, som tror de har fundet løsningen på gåden om manden, men som i virkeligheden bare tolker den ud fra et rent kvindeligt univers.
Næppe nok til at hamre løs på Ekstra Bladet måske. Men jeg synes bare Ørting stinker af at ville være autoritet på områder der vedrører mænd. Og når man giver kvinder lov til at fortolke mænds natur, så ved vi alle sammen hvad der sker.
Ikke umuligt du har ret.
December 10, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 73
Ikke umuligt du har ret.
Hvad med en
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 76
Hvad med en mandestrejke?
Kvinder står på nakken af hinanden for at fortælle os hvor uafhængige de er.
At manden ikke længere har nogen rolle i samfundet.
Hvis alle mænd holdte op med at betale skat, køre lastbil, lappe kloaker, bygge huse.
Haha. Ville de så stadig sige, "jamen, vi er da uafhængige af mænd!"
EMC kunne ikke fortsætte
December 10, 2006 by sexkrigeren, 5 years 23 weeks ago
Comment: 72
EMC kunne ikke fortsætte som redaktør og dermed ikke som BTs fyrtårn i tv-debatter, hvor han ellers gjorde god fyldest som modvægt til en anden tung dreng, Tøger Tågehorn. At han så selv fravalgte en degradering til fordel for at smutte, er meget forståeligt.
Jeg ved ikke om Ørting er en gammel kælling. Det kommer sgu nok an på hvor gammel man selv er, ik? Men det er muligt at hun forsøger at tage patent på mænds ønsker og behov. Læser ikke det lort selv, såe.. :-)
Helt enig. Jeg stemmer for
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 79
Helt enig. Jeg stemmer for at nedlægge velfærdsstaten i en uge og lave en vildsvinefest på Fanø med verdens største fadølsanker. Så kan vi se hvordan det går hjemme hos kvinderne efter en uges brandert. ;)
Ok, nu er det selvfølgelig
December 10, 2006 by Masterpiece, 5 years 23 weeks ago
Comment: 74
Ok, nu er det selvfølgelig ikke Joans alder det handler om. Hun falder bare i samme kategori af den horde gamle feminister, som stadig sidder og måler på mænd med en feminin målestok. Det er folk som hende, som er med til at skabe problemet, fordi en masse kvinder tror sgu på at hun rammer sømmet på hovedet, når hun udtaler sig om mænd. Og kvinder læser meget af sådan noget lort.
Eksempelvis tror jeg de fleste mænd er ved at brække sig, når kæresten trækker en bog om mænd og deres følelser ned fra bogreolen, og tror hun kan bruge den som en manual, som vi andre bruger en manual til et TV. Den funktion har Ørting og alle andre kvindelige pop-psykologer, som tror de har en fontæne af svar på mænds natur. På den måde er de med til at italesætte og definere en natur, som jeg tror kun de færreste mænd kan se sig selv i.
Eksempelvis tror jeg de
December 10, 2006 by JFA, 5 years 23 weeks ago
Comment: 75
Præcist! Mandens natur kan ikke reduceres til en manual. I øvrigt kan kvinder ikke definere mandens natur, selvom det ofte virker som om de forsøger det. Men altid på deres præmisser. Hvad kan vi bruge manden til, spørger de.
Well. Vi har faktisk også et liv uden om dem!
Årets feminazist
March 24, 2008 by Vogter (not verified), 4 years 8 weeks ago
Comment: 2292
Må helt klart være Vibeke Manniche:
Her er hvorfor:
http://blog-dyn.tv2.dk/v_for_vogter/entry182405.html