Skip to main content

Våbenlove

February 4, 2010 by Ragnar

Ofte er danske mænd alt for naive når det drejer sig om våbenlovgivningen.

Vi skal huske at tingene faktisk forholder sig omvendt af idag.

Der er ingen der kan bestemme over frie mænds våben. Det er frie mænd der giver deres minimalstat ret til at ansætte folk med våben.
Vi kan tage denne ret fra staten - når vi engang får magten til det.

Idag må man ikke engang have en hobbykniv liggende i bilen !!?!!

“Only an armed people can be the real bulwark of popular liberty.” — V.I. Lenin

“A system of licensing and registration is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie.” — V.I. Lenin

Comments

Hørt

February 4, 2010 by guest (not verified), 30 weeks 1 day ago
Comment: 5782

Desværre skal der en revolution til.

Fri våbenbesiddelse

February 4, 2010 by Hammerschmidt, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5786

Jeg er nu ikke overbevist om at det vil hjælpe på problemerne, hvis enhver dansk mand kunne anskaffe sig et skydevåben. Se bare på USA, hvor de har problemer med galninge, der går amok og skyder omkring sig. Her kunne man jo så selvfølgelig indvende, at det måske ikke havde så meget med pistolen at gøre, men at han ville være blevet en galning under alle omstændigheder.

Manglende Patriarki

February 4, 2010 by Ragnar, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5791

Før i tiden var der masser af våben rundt omkring i Danmark.
Dengang havde fædrene styr på deres sønner.
Våbenrestriktioner er udelukkende til for at sikre staten i mine øjne!

Tjo

February 4, 2010 by Hammerschmidt, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5792

De hvide familier i Sydafrika bor for det meste i tyverisikrede villaer med hegn omkring om natten, for ikke at blive berøvet eller stukket ned mens de sover. Og de fleste af dem har også skydevåben, enten direkte anskaffet eller levn fra Boerkrigen + de 2 verdenskrige. Og de sorte kriminelle undgår disse villakvarterer som pesten, selvom der er langt flere værdier at røve her end i de andre kvarterer, fordi de netop ved at der næppe kommer noget godt ud af at prøve.

Men alligevel bør man passe på med bare at give våbentilladelse til hvem som helst, netop med USA som skræmmeeksemplet.

Uenig

February 4, 2010 by Ragnar, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5793

Tillader mig at være uenig her.
Orker ikke rigtigt at finde links da det er længe siden jeg har rodet med dette emne.
Det er dog påvist, i modsætning til hvad medierne påstår, at de mest våbenvenlige stater har de færreste voldelige forbrydelser.
Samtidig er det også påvist af unge fra familier uden en far er stærkt overrepræsenteret blandt dem der bruger våben ulovligt.
Naturligvis skal der være en form for grænse.
Frie Danske mænd skal ikke hente deres ret til at bære våben fra staten. Det er udenfor statens jurisdiktion, men alle andre skal have en form for tilladelse.

Det vigtige er at vi lærer at tænke sådan at det IKKE er staten der giver os rettigheder, det er noget vi har i kraft af os selv. Staten er bare en institution vi sætter til visse opgaver.

I grunden

February 4, 2010 by Hammerschmidt, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5797

tror jeg slet ikke vi er så uenige efter alt. Det eneste, jeg ønskede at påpege, var, at det ikke løser problemet i sig selv at indføre liberal våbenlov. Hvis det nu er i et land som f.eks. det tidligere Jugoslavien med etniske og religiøse splittelser og indre stridigheder, vil det næppe løse problemet med våben til gud og hvermand, nærmest gøre det værre. Man kan jo sige, at forudsætningen for at give våbentilladelse til alle, er at de allesammen vil være voksne nok til ikke at misbruge våbnet. Men hvorfor så overhovedet anskaffe sig et våben, hvis nu samfundet fungerer perfekt og ingen vil dig ondt og myrde dig om natten? Ønsket om at eje et våben skyldes at staten har svigtet sit ansvar vedrørende sikkerhed til borgerne, hvorfor man er nødt til selv at tage affære. Hvis man giver våben til alle, giver man jo dermed også våben til psykopaterne, og så er vi jo lige vidt.

Samtidig er det også påvist af unge fra familier uden en far er stærkt overrepræsenteret blandt dem der bruger våben ulovligt.

Så er det i grunden ikke mere hensigtsmæssigt at indføre ordnede forhold i familierne, da det jo åbenbart er det (og ikke skydevåben) der giver de færreste utilregnelige drengebørn? Jeg mener nemlig også at det værste der kan ske er drengebørn hos enlige mødre, som ikke lærer naturlige forhold til vold og adfærd.

Så er det i grunden ikke mere

February 4, 2010 by Ragnar, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5800

Så er det i grunden ikke mere hensigtsmæssigt at indføre ordnede forhold i familierne, da det jo åbenbart er det (og ikke skydevåben) der giver de færreste utilregnelige drengebørn?

Jo så absolut!
[utilregnelige drengebørn? Det må vist være et politisk korrekt smut fordi det sandelig også omfatter pigebørn!]

Det ændrer dog ikke ved det principielle at retten har vi fra os selv - ikke staten!

Knivforbud symbol på knægtelse

February 4, 2010 by Balder, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5794

'Idag må man ikke engang have en hobbykniv liggende i bilen !!?!!'

De fleste folk fatter ikke en gang hvilken vigtig symbolsk form for knægtelse der ligger i knivlovene.

De fleste folk tror også at det med de frie våben i USA er udtryk for en gang våbenlir og sindsyge sydstatsboere. Men retten til at bære våben i USA, er nøje knyttet til retten til at forsvare sig. Om nødvendigt også mod en diktatorisk statsmagt.

Det der ærgrer mig allermest, er at Danmarks eneste nationaltsindede parti er med i første række til indføre den slags. Partiet er med til at nedbryde en sund moral og naturlig frihedstrang. Partiet er med til at installere det juridiske og fysiske magtapparat der skal holde os under kontrol.

Ragnar:'Det vigtige er at vi lærer at tænke sådan at det IKKE er staten der giver os rettigheder, det er noget vi har i kraft af os selv.'

Enig!

AK-47

February 4, 2010 by Ragnar, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5795

Ja, det er mere en principiel ting end noget der bare skal have en praktisk løsning.

Hai, Ragnar-san.

February 4, 2010 by Kimski, 30 weeks 1 day ago
Comment: 5798

Man kan få sig et samuraisværd på nettet,-skarpt, til den sølle sum af 700,- kr. Våbentilladelsen til sådan et er en formalitetssag. Men virkningen,-når man hiver det frem, er ubetalelig, og yderst skræmmende...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes