Skip to main content

DANEFRED

March 27, 2008 by Ragnar

Det virker som om netop Kristendommen er den stråmand der giver Marxismen og Globalismen vind i sejlene.

Dette på grund af at det filosofisk set er umuligt at forsvare rettigheder og påbud givet af en højere magt.
Derfor åbnes der op for muligheden for at politiske konspiratorer, af forskellig observans, kan manipulere den offentlighed som ikke er uddannet til at gennemskue den slags.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights

Læs afsnittet "History of human rights"!
('Husk når man udvider rettigheder til at omfatte alle, så forsvinder de.)

Derfor foreslår jeg at vi Danske mænd skiller os af med ubrugeligt gammelt arvegods og genetablerer Danske mænds land, DANMARK, baseret på Sund fornuft og Sædvanelov (Common Sense og Common Law).

Til dette formål har vi brug for et nyt fælles symbol.
Dannebrog er egentligt et udmærket og smukt flag, vi skal bare af med korset og måske indføje Ravnen som symbol på 'alvidenhed'.

Danefred

Som I nok kan se så jeg ikke god til grafik, så det må være op til andre at gøre det bedre.

Måske er et nyt fælles symbol det nødvendige for at skabe en forandring. Det kan selvfølgelig være anderledes, men skal kunne give genklang i Danske mænds hjerter.

Comments

:-)

March 28, 2008 by Word of mouth, 2 years 22 weeks ago
Comment: 2334

Det er et stort brød at slå op, men jeg er vild med visioner, så jeg kaster mig gerne ud i et så halsbrækkende projekt.... :-)

Tabt udadtil, vinde indadtil

March 28, 2008 by Ragnar, 2 years 22 weeks ago
Comment: 2337

Der er så meget vi har tabt udadtil, men gennem en konsolidering af vore vigtigste værdier kan vi genetablere den nødvendige styrke indadtil.

Vi har simpelthen behov for et nyt stærkt grundlag at samles omkring!

Derudover giver jeg dig ret. Det ER et stort brød at slå op. Indtil videre kan vi dog lade tanken få tid til at sætte sig i danske mænds bevidsthed. Siden må vi se om der er noget levedygtigt i den.

Det store spørgsmål bliver at vække en legitim nationalfølelse. Her er de vigtigste begreber 'ejendomsret', 'æt' og 'kultur'. Det er vigtigt at vi slår fast at disse ting er legitime for ethvert folk. (Det er de ifølge FN's Menneskerettigheder, selvom den konvention skal skrottes af andre grunde!)

Lad os se om der er nogen der overhovedet tør diskutere dette hér!

Ravnen er god, den vækker

March 28, 2008 by Anonym (not verified), 2 years 22 weeks ago
Comment: 2336

Ravnen er god, den vækker associationer til vikingernes gamle ravnefane. Krydset får det dog til at minde lidt for meget om en kopi af CSA flaget.
Jeg vil bruge lidt af min overskydende laaange arbejdsag på at leje lidt med noget grafik. Når kvindfolkene har deres symboler, så skal vi sgu også.
Personligt mener jeg at dette fint kunne benyttes igen: http://www.ddoo.dk/cms_image.php?id=cms_data/pics/a3aLGrpZ_stor.jpg Dog med rød baggrund.

Det var med velberådet hu at

March 28, 2008 by Ragnar, 2 years 22 weeks ago
Comment: 2338

Det var med velberådet hu at jeg placerede en Ravn i flaget fremfor en ørn. ;-)

Måske skal vi have nogen til at stilisere en bedre Ravn.

Iøvrigt er krydsflaget ret almindeligt. Det findes både i det Skotske flag og det Britiske.

Skotland

Det var iøvrigt det flag jeg brugte.

Vi nok bruge et flag der ikke er for andeledes i forhold til Dannebrog. Vi er Danskere og det er dét vi skal samles om. Vi skal hellerikke skifte religion, men slå fast at religion ikke har nogen funktion i staten og at vi grundlæggende har religionsfrihed. Derfor behøver vi ikke at acceptere en religion der forsøger at tvinge os til noget.

Skyd løs med jeres idéer drenge!

Flot flag, en genial ide til

April 30, 2008 by Anonym (not verified), 2 years 17 weeks ago
Comment: 2544

Flot flag, en genial ide til et nyt flag som siger langt mere om danskernes vikingefortid end dannebrog.

Værsgo' :-)

May 1, 2008 by Ragnar, 2 years 17 weeks ago
Comment: 2551

Alle er velkomne til at bruge det.

Ud af busken drenge!

July 20, 2009 by Ragnar, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3322

Lav jeres egne små forbund med venner som I kan stole på!

Et smukt flag

July 20, 2009 by Hammerschmidt, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3325

Det virker som om netop Kristendommen er den stråmand der giver Marxismen og Globalismen vind i sejlene.

Kristendommen er vore fjende, forstået på den måde, at den mulggører fjendtlige magter i at overtage Danmark. Jeg tænker især her på nogle af kristendommens læresætninger om at "elske sine fjender" og "vende den anden kind til" når nogen slår dig. Magen til pladderhumanistisk pis! Hvis alle danskere var sande kristne, ville landet jo bukke under med det samme. Og vi ser da også virkningerne af det overalt i Europa, hvor en retarderet dødskult som Islam går fra den ene sejr til den anden, bare fordi mændene i landene er blevet hjernvoldtaget i skolerne om ikke at gøre modstand, når man bliver overfaldet af muslimer, fordi det ville være "ukristent". Jeg er enig med Nietzsche i at kristendommen har gjort os slappe og svage. Derfor har den også lagt Europa fuldstændigt åben overfor muslimsk magtovertagelse.

Desuden er det en udbredt fejl at kristendommen er "vores religion" her i Danmark eller at Danmark er "et kristent land". Kristendommen er ikke "vores" på nogensomhelst måde, men derimod en jødisk sekt, der blev udbredt med de penge, som medlemmerne blev pålagt at betale til menigheden (~tiende), derfor er kristendommen blevet udbredt med penge og således kun fordi den kunne købe sig vej ind i andre lande via kongemagten.

Det tætteste vi vel kommer på noget vi kan kalde "vores" religion her i Danmark er vel den nordiske mytologi, selvom den jo også kun er tyvstjålet fra den græske. Således har vi slet ikke "vores" egen religion her i Danmark, og det er på en måde også meget godt, da religion oftest virker som en åndelig hæmsko for den intellektuelle udvikling.

Danefred

July 20, 2009 by Ragnar, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3326

Jeg jo godt at vi kunne samles og demonstrere at vi er f***** vore egne.

Selvom ikke alt i Kristendommen er skidt.

Muslimer

July 20, 2009 by Rolf Rasmussen, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3327

kristendommens læresætninger om at "elske sine fjender" og "vende den anden kind til" når nogen slår dig. Magen til pladderhumanistisk pis!

Muslimer vender ikke den anden kind til.

Enig

July 20, 2009 by Ragnar, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3330

kristendommens læresætninger om at "elske sine fjender" og "vende den anden kind til" når nogen slår dig. Magen til pladderhumanistisk pis!

Jamen, jeg er helt enig.
Her er et eksempel på Dansk Fred, som i gamle dage.
Jeg har en gammel tilladelse til ar bruge hans artikel.

Den væbnede fred
Af Peter Béliath

Fred var i førkristen tid ikke et pacifistisk begreb. For vore forfædre betegnede fred noget aktivt og væbnet, og der gik en lige linje fra fred til blodhævn.

Mange nyhedninge render rundt med den sære forestilling, at de helt uden kultur- og idéhistorisk indsigt sådan vupti kan springe over de seneste tusind år og ind i oldtidens tankeverden. Det kan de afgjort ikke.

Akkurat ligesom begreberne krig og magt radikalt har ændret betydning i de seneste århundreder, således har også begrebet fred ændret mening. Den pacifistiske fred er et barn af kristendommen og humanismen, og vore førkristne forfædre ville umuligt kunne genkende ordet fred i den betydning, som det bliver brugt i dag.

Helt åndssvagt var det tilbage i 1960¹erne og 70¹erne, hvor politiske aktivister (mestendels kommunister og socialister, der drømte om at blive underlagt Sovjetregimet) rottede sig sammen i en såkaldt fredsbevægelse og
valgte den yngre futharks yr-rune som logo! Det er da en blasfemi og et politisk misbrug, der vil noget.

Pacifistisk fred

Den moderne betydning af fred er formet efter Jesu bud om at vende den anden kind til. Der er således tale om en form for verdensforsagelse, som var vore asatroende forfædre fremmed.

Den moderne fred er ikke alene passiv, den er direkte passiviserende. Den afvæbner og knægter al folkelig modstandskraft, den nedbryder den åndelige styrke, der gør et folk levedygtigt. Det afvæbnede folk er dådløst, uheroisk og søger dækning bag materielle ”goder”. Det afvæbnede folk består af historieløse tryghedsnarkomaner, som er mentalt trælbundet til en virkelighedsopfattelse, der dikteres af den politiske magt. Den magt, der for tiden antager flere og flere totalitære præg, komplet med tvangsaktivering, tankekontrol og digital overvågning af borgerne. Lidt inspiration ! Huxley har også skrevet en uhyggelig "fremtidsvision", nemlig den herostratisk berømte "Brave New World".
Præcis således, med den moderne kristne/humanistiske fredsopfattelse indgivet med modermælken, står det vestlige menneske aldeles modstandsløst over for forbrugerismen, globalismen og universalismen, der efterhånden holder hele verden i et monokulturelt jerngreb.

Se jer omkring, hvor meget er der tilbage af dansk kultur?

Nej, jeg taler ikke om pastor Søren Krarups småborgerlige og forskræmte nationalisme, men om den autentiske danske kulturånd, om Nordens kæmpeånd, der stadig kunne få det til at bruse stridbart i Adam Oehlenschlägers og
N.F.S. Grundtvigs vers, og som ytrede sig som en særlig djærvhed og faustisk udlængsel og erobringslyst i Johannes V. Jensens og Karen Blixens forfatterskab.
Hvor er stoltheden? Hvor er friheden, ikke den liberalsocialistiske floskel, men den sande frihed? Hvor er ånden, der forhen bandt folk sammen i slægter? Hvor er den danske fællesskabsfølelse og kulturelle identitet? Hvor
er kunsten, hvorigennem folkesjælen skulle finde sit udtryk?
Alt sammen er det ofret på den fredsommelige humanismes alter!

Aktiv fred

Vil man ind på livet af vore førkristne forfædre, kan man næppe gøre noget bedre end at læse Vilhelm Grønbechs Vor Folkeæt i Oldtiden (1909-12; genudgivet på Gyldendal i revideret form i 1955 det er denne udgave, der
her refereres til).

Grønbech (1873-1948) er ikke ligefrem på mode for tiden, dertil er hans forfatterskab vel for krævende, og hans metode for ”uvidenskabelig” og åndfuld. Men Grønbech er uden diskussion den største religionshistoriker, Danmark har fostret. Han havde en sjælden indlevelsesevne, han skrev levende og meddigtende om de religiøse fænomener, ja, han drister sig sågar til at invitere læseren med til blót og kultdrama i Vor Folkeæt i Oldtiden. Den
engelsksprogede version, The Culture of the Teutons (1931), indbragte forfatteren stor respekt i udlandet.

Om begrebet fred skriver Grønbech: ”Om noget ord i sig bærer mærke af kristendommens og humanismens omformende indflydelse, da er det Ofred”. Hvis vi nærmere undersøger den gamle betoning af ordet, vil vi i det finde noget stridt, noget håndfast, som nu er omskiftet til veghed. Det var i tidligere tid ikke så passivt som nu, indeholdt mindre hengivenhed og mere vilje. Det rummede også et lidenskabeligt element gammen, i den gamle betydning af ordet, som nu er gået under i kvietisme, hvad er det?. Men så meget siger ordet utvetydigt, at den kærlighed der bandt frænderne sammen, ikke skal tages i moderne følelsesfuld betydning; frændskabets grundtone er sikkerhed, tryghed. Der hersker fred mellem frænderne. Det vil først og fremmest sige gensidig urørlighed. Så stærkt de forskellige frændeviljer kan tørne sammen og brydes, så stædige de enkelte hoveder kan være efter deres lod af visdom, kan der aldrig blive tale om anden strid end den hvorigennem tanker og følelser arbejder sig sammen til ligevægt. Vi behøver ikke tvivle om at gode frænder kunde blive uenige til gavns, men hvordan sagen end stod, skulde, vilde afgørelsen nødvendigvis ske i fred og til fred² (side 32).

Fredens tvangsmagt

Fred er altså det, der binder frænder sammen. Men fred og frændskab forpligter. Vi kender det fra de islandske sagaer: man må hævne sine frænder. I den forbindelse taler Grønbech om ”fredens tvangsmagt” (side 44),
dvs. pligten til at stride for sine frænder.

”Freden er noget aktivt, som ikke blot leder frænderne til at skåne hinanden; den tvinger frænder til at antage sig hinandens sager, hjælpe hinanden, stå inde for hinanden, bare vore ord ikke havde så mange sentimentale associationer i sig. Frænder er hinandens gerningers gørere,” forklarer Grønbech (side 39).

”Om at tage afstand fra sine frænders handlinger og hævde et personligt, neutralt standpunkt, derom kunde der ikke være tale. En mand bringes hjem, livløs. Spørgsmålet om hvad han har gjort, i det hele taget om hans fortid, synker langt tilbage i den mørkeste baggrund. Faktum står: han er vor frænde. Undersøgelsen gælder: Falden for mennesker eller ikke? Sår? og hvilke? Hvem er banemanden? Og derpå vælger frænderne deres fører eller samler sig om den fødte eftermålsmand og tilsiger ham al hjælp til at forfølge sagen, med våben eller med proces. Drabsmandens fredfæller ved meget godt hvad det gælder; de ved at hævnen er ude efter dem. Så simpel og retlinet er freden. Den regner kun med kendsgerninger, ikke med betragtninger over de personlige præmisser som drog denne voldelige konklusion med sig” (side 43).

Stof til eftertanke

Som man kan se, er der uendelig stor forskel på det kristne og humanistiske fredsbegreb, som mange nyhedninge slæber rundt på, og så den autentiske germanske fredsopfattelse, som udgjorde centret i den forne sæds krigerkultur. Lad os konkludere med Grønbech:

”Oldtidens mennesker bliver sunde og velnærede i fredens tryghed, alt er ligevægt og nøgternhed. Det er da naturligt at trygheden danner betydningscentret i de ord som Germanerne helst bruger om sig, ord som sib og fred. Tryghed, men med en tydelig klang af noget aktivt, noget villende og handlende, eller noget der i hvert fald stadig ligger på spring til at handle. Medens et ord som latinsk pax først og fremmest, fører tanken hen på nedlæggelse af våben, på en ligevægtstilstand som skyldes fraværelse
af forstyrrende elementer, så betegner fred noget væbnet, beskyttelse, forsvar eller også en fredskraft, som holder mennesker venligsindede. Selv når Germanerne taler om at slutte fred, så er grundforestillingen ikke den at uroselementer fjærnes og alt synker til hvile, men at der indpodes en fredens kraft i de stridende.” (side 51-52).

Lad dette være stof til eftertanke for de nyhedninge, der strør om sig med klichéen ”til år og fred”.

Søren Krarup

July 20, 2009 by Rolf Rasmussen, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3331

Nej, jeg taler ikke om pastor Søren Krarups småborgerlige og forskræmte nationalisme,

Søren Krarup har også haft indlæg om kvinders træskhed.

Kulturradikalisme

July 21, 2009 by Ragnar, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3337

. . . og Georg Brandes . . . alt er ligegodt og der bør ikke være nogen autoriteter.

Hvem udråber Klaus Rifbjerg til samfundsfjende?

Vi skal desværre grave dybt for at finde frem til 'ondets rod'!

Rifbjerg

July 21, 2009 by Rolf Rasmussen, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3339

Hvem udråber Klaus Rifbjerg til samfundsfjende?

Rifbjerg ser bedre end han hører.

Begrav Rifbjerg på multikulturalismens hellige kirkegård

July 21, 2009 by Hammerschmidt, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3341

I artiklen i politiken mener han bl.a.

Danmark er en sindstilstand og eksisterer kun, så længe vi er i stand til at bevare og forsvare dets anstændighed eller – for at sige det på en anden måde – til Dansk Folkeparti og resten af VKO stjæler landet fra os og forvandler det til ukendelighed.

Så Hr. Rifbjeg mener åbenbart at det er mere "anstændigt" at frygte for sit liv, bare fordi man har benyttet sin ytringsfrihed eller lavet en tegning? Men han kan jo være ligeglad med danskernes ve og vel, - han bor her jo slet ikke engang. I grunden skræmmende hvordan nogen forlanger at blive taget seriøst, som udtaler sig om Danmark og danske forhold mens han bor størstedelen af året i Spanien. Kan han i det haele taget huske hvor Danmark ligger?

Det er jo den selvsamme (danske?) forfatter, der er citeret for at have sagt:

Jeg vil overhovedet ikke sætte nogen grænse overhovedet (for hvor mange flygtninge og indvandrere, vi kan tage imod, red.)..... "ikke bare integration men samgifteri - blanding af racer - er racens overlevelse....Er der noget smukkere end mulatter? Der kommer fantastisk flotte fyre buldrende fra Tyrkiet og Pakistan og alle mulige andre steder fra, og sikke nogle herlige børn, der kunne komme ud af det.....

Gad vide om han allerede ER konverteret?

Alt ?

January 19, 2010 by Rolf Rasmussen, 32 weeks 2 days ago
Comment: 5467

Netop

July 20, 2009 by Hammerschmidt, 1 year 6 weeks ago
Comment: 3335

Muslimer vender ikke den anden kind til.

Nej, netop. Det er jo præcis derfor Europa ligger fuldstændigt nøgen overfor muslimerne med deres pædofile penis-ideologi og herrefolksmentalitet. Hvorfor har vi overhovedet et militær, når danske mænd har fået forbud mod at gøre modstand, når de bliver angrebet? Vi sender tropper til Afghanistan samtidig med at ældre får hjemmerøvere på besøg og piger avler frivilligt børn med negere eller bliver voldtaget af "kulturberigere", hvorfor så have en hær overhovedet? Politiet har jo også fået bundet hænderne på ryggen af racismeanklagen hængende over hovedet.

Desuden forstår muslimerne jo at spille på flere tangenter, idet de jo også kan spille stakkels ofre overfor den danske offentlighed, hvis det er påkrævet. De har jo efterhånden sat sig tilstrækkeligt ind i vores taber-mentalitet til at vide hvordan de dumme danskere skal takles og hvor nemt det er som mørklødet mandsperson at trække skattepenge ud af det danske kvindesystem.

Danefred

August 22, 2009 by Ragnar, 1 year 1 week ago
Comment: 3736

Desuden forstår muslimerne jo at spille på flere tangenter, idet de jo også kan spille stakkels ofre overfor den danske offentlighed, hvis det er påkrævet. De har jo efterhånden sat sig tilstrækkeligt ind i vores taber-mentalitet til at vide hvordan de dumme danskere skal takles og hvor nemt det er som mørklødet mandsperson at trække skattepenge ud af det danske kvindesystem.

Når Danmark igen er Danske Mænds land - så går den ikke længere!

Danske mænd . . .

February 5, 2010 by Ragnar, 29 weeks 6 days ago
Comment: 5855

. . . lad os nu få lidt gang i den!

Domænet

February 6, 2010 by JFA, 29 weeks 6 days ago
Comment: 5861

Har du købt domænet?

Danefred.dk

February 6, 2010 by Ragnar, 29 weeks 6 days ago
Comment: 5863

Nej, men det var måske en god idé!

Skal lige tænke over det . . . og snakke med nogen . . .

Ja

February 6, 2010 by JFA, 29 weeks 6 days ago
Comment: 5864

Det er et godt navn.

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes